Gili's en Flores

24 oktober 2018 - Denpasar, Indonesië

Door; Sjoerd en Talitha

Na Bali zijn we vanaf Amed naar Gili Air gevaren. Prachtig eiland ondanks de zware aardbevingen van twee maanden geleden. De lokale bevolking is erg dankbaar voor de toeristen die hun restaurant of winkel bezoeken. Zo hebben wij bij een restaurantje gegeten dat sinds twee maanden weer open was en waar wij hun eerste klanten weer waren. Sjoerd heeft gedoken op Gili Air en tegelijkertijd heb ik gesnorkeld. Hier hebben we allebei schildpadden gezien. Na Gili Air zijn we nog op Gili T geweest, maar dit eiland viel een beetje tegen. Wel hadden we aardig personeel bij ons guesthouse en konden zelfs de laatste avond met hen mee-eten.

Na de Gili's hadden we een boottocht van drie nachten vanaf Lombok naar Flores. We sliepen hier op het dek met 30 andere reizigers, krap maar wel erg gezellig.
Tijdens deze boottocht stopten we langs de Komodo eilanden en konden we mantaroggen op goede snorkellocaties zien. 's Avonds konden we de sterren en zelfs de melkweg goed zien vanaf de boot. Na drie nachten kwamen we aan in Flores, hier hebben we een week rondgereisd. Het is hier minder toeristisch en de natuur is prachtig. Doordat het minder toeristisch is merkten we dat de locals ook wat meer in ons geïnteresseerd zijn. Er renden zelfs schoolkinderen achter ons aan en riepen 'mister, mister!' terwijl wij aan het scooteren waren. Allemaal enthousiast omdat ze Sjoerd zagen. Met de scooter op Flores rondrijden is ook veel mooier dan op Bali, je komt veel minder auto's en gebouwen tegen. We vragen ons af of het er over 10 jaar nog steeds zo is...

Na een week vlogen we weer terug naar Bali om daar terug te gaan naar Canggu. Door de relaxte surfsfeer en de lekkere eettentjes vinden wij Canggu de leukste plek op Bali. We hebben hier nog twee keer gesurfd, dit gaat steeds beter. Verder hebben we nog wat rond gescooterd in de omgeving en gerelaxed voordat we naar Nepal vliegen.

Op dit moment wachten we op onze vlucht naar Kathmandu, Nepal. Hier gaan we de komende maand onder andere twee/drie weken door de Himalaya hiken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nel:
    24 oktober 2018
    Hoi Sjoerd en Talitha,wat hebben julllie het heerlijk samen en weer z'on mooi reisverhaal.Spannend weer naar een ander land Nepal.xxxx
  2. PapaGuerrero:
    24 oktober 2018
    Wat een rijkdom aan avonturen beleven jullie tweetje`s, super gaaf. Geniet er lekker van in Nepal
  3. Monica corona:
    24 oktober 2018
    Wat een mooie herinneringen maken jullie samen. Wat gaaf die komodo varanen.
    Nu op naar een nieuw avontuur hiken in nepal. Veel plezier. Xxx
  4. Greetje:
    26 oktober 2018
    Wat een prachtige avonturen weer. Om jaloers op te worden . En schitterende foto's. Fi jhe reis verder