Sumatra

31 augustus 2018 - Central Jakarta, Indonesië

Door: Talitha

Twee dagen in de jungle rond gelopen in Bukit Lawang, Sumatra. We hebben veel verschillende apen gezien met als hoogtepunt de orang-oetan. Zelfs de koning orang-oetan van het junglegebied waar wij waren (100 km2) hebben we van dichtbij kunnen zien. Veel gidsen geven de apen eten waardoor veel apen inmiddels dichtbij de mens durven te komen, maar dit is eigenlijk niet goed voor hen. Gelukkig deed onze gids dat niet en wachtte hij af totdat de aap vanzelf in de buurt kwam.

Overnachten midden in de jungle was ook een toffe ervaring, hier konden we ons na een lange hike wassen in natuurwater . Op de terugweg gingen we raften door een rivier naar het dorpje waar wij verbleven.

Vannacht overnachten we in Jakarta en morgen reizen we verder door Java per trein.

1. Greetje:
    31 augustus 2018
    Wouw. Zo kort nog maar op reis,en al zoveel gezien . Hoe slaat een mens dat állemaal op in zijn bovenkamertje. Hihi. Geweldig . En die apen zo schitterend. Probeer het voor me te zien . En alweer heerlijk eten. Geweldig ziet dat er uit. Lekker verder samen genieten .
  2. Nel:
    31 augustus 2018
    Geweldig wat jullie allemaal ondernemen,zo mooi die natuur en dan lekker baderen in natuurwater.Apen wat zijn het toch prachtige beesten en dat je dan van zo dichtbij kan meemaken is uniek.Het eten ziet er ook heerlijk en gezond uit.Mooie foto's ,jullie zien er gelukkig uit.Heel veel plezier met jullie treinreis xxx
  3. Maria Maas:
    1 september 2018
    Hoi Sjoerd, ik ben een vriendin van jouw moeder vanuit Leiden.
    Ik geniet met volle teugen van jullie reisverslag.Bedankt alvast en enjoy your further travels
  4. Caroline Navarro-Koorn:
    1 september 2018
    Waanzinnig om te pezen. Geniet van jullie ervaringen!