Maleisië

Door; Sjoerd

(Inmiddels zijn we al ruim 2,5 week in Thailand)

Vanaf het vliegveld verbaasde Maleisië ons al op een positieve manier. Voor het eerst sinds maanden reden we weer over een geasfalteerde weg zonder gaten en konden we sneller dan 40 km/u. De infrastructuur in Maleisië is goed en het heeft wat weg van Nederland. We verbleven eerst in Kuala Lumpur, waar we de petronas towers en veel shopping malls hebben bezocht. Ook hebben we een drankje gedronken bij een bar op een helikopter platform van een wolkenkrabber, wat toch wel een unieke ervaring was. Als avondeten hebben we elke avond heerlijke verse noodles gegeten tegenover ons hostel.

Na Kuala Lumpur zijn we met de bus naar Melaka gegaan. Een busrit van iets meer dan 3 uur die verassend aangenaam was vergeleken met Nepal. Voor het eerst konden we weer een boek lezen in de bus zonder misselijk te worden. In Melaka sliepen we in een hostel waar we de eerste nacht helemaal alleen waren, er was zelfs geen personeel. Melaka zelf is een stad waar tijdens de tijd van de VOC vroeger veel nederlanders woonden, de stad heeft daarom ook veel nederlandse kenmerken zoals een miniatuur molen en nederlandse straatnamen. Ook was er een oude begraafplaats met grafstenen waar Nederlandse teksten op stonden. Deze begraafplaats was best toeristisch, wat op te merken viel aan de aziatische toeristen die selfies maakten met de grafstenen.

Na Melaka zijn we naar het eiland Penang gaan, waar we verbleven in het stadje Georgetown aan de kust. In deze stad is veel streetart te zien en zijn we naar het 'up-side-down' museum geweest. Verder verbleven we vlak naast een goede foodcourt waar we vaak hebben gegeten.

Onze laatste bestemming in Maleisië was Langkawi, waar naar toe zijn gegaan met de boot. Langkawi kan het best beschreven worden als het onontdekte Bali. De stranden en de natuur zijn er mooi, het weer is er tropisch, maar de massa's toeristen ontbreken er (tot nu toe). Op Langkawi zijn we uiteindelijk 1.5 week gebleven waarin we o.a. naar een outdoor park zijn gegaan waar je kon ziplinen, de stijlste kabelbaan ter wereld hebben gepakt een berg op, en vooral heel veel gerelaxt hebben aan het strand. Vanuit Langkawi zijn we vertrokken met de boot naar Ko Lipe, een van de zuidelijkste eilanden van Thailand. Ons plan voor de volgende maand is om de eilanden in het zuiden van Thailand te bezoeken en daarna te vliegen naar het noorden.

1. Monica corona:
    23 december 2018
    Weer een mooi verhaal. Jullie hebben weer heel wat leuke dingen gedaan. Vooral lekker gerelaxed.
    Ik toch een hele moiie kerst toewensen op wat voir manier jullie die ook gaan vieren. In ieder geval kan dat met de kerst gedacht e. En natuurlijk een heel mooi avontuurlijk eind van 2018 en begin van 2019. Dikke kus xxxxx
  2. Maria Maas:
    Prachtige foto's
    Merry Christmas where ever you are.
  3. Sabine:
    Super verhaal weer!! Fijne feestdagen! Benieuwd hoe jullie deze doorbrengen
  4. Nel:
    24 december 2018
    Leuk en spannend verhaal, wat heerlijk dat jullie ook veel gerelaxt hebben. Bijna kerst en voor het eerst zo ver weg, blijft toch bijzonder.Lekker verder genieten samen. Xxx
  5. Luz, Greg en Jason:
    25 december 2018
    Hoi lieve Talitha en Sjoerd,
    Wat een Spannende en bezondere verhalen! Bedankt voor het delen:-). Wij wensen jullie een hele fijna kerst toe xxxx
  6. Greetje:
    26 december 2018
    Prachtig weer wat jullie mee maken. Fijne kerstdagen en een heel goed uiteinde. Ben zeer benieuwd waar jullie dit gaan vieren.