Nepal voor onze bergtocht

29 oktober 2018 - Pokhara, Nepal

Door ; Sjoerd

Na een vlucht van meer dan 10 uur komen we 's avonds laat aan in Kathmandu, de hoofdstad van Nepal, vanaf Bali. Het tijdverschil met Indonesië is 2 uur en een kwartier. Wij dachten dat het verschil 2 uur was, dus aankomend op het vliegveld waren we flink verward. 'Hoe kan het nou weer dat mijn horloge ineens een kwartier achterloopt?!'.

De volgende dag zijn we Kathmandu gaan verkennen. Het verschil met Indonesië is groot, de huizen zien er hier bijvoorbeeld een stuk 'moderner' uit doordat er dakpannen gebruikt worden. In Indonesië waren dat golfplaten. Ook valt meteen de grote hoeveelheid stof op in de stad, hiervoor waren we al gewaarschuwd door onze taxichauffeur. Gelukkig hebben we in Indonesië mondkapjes gekocht. Het verkeer is hetzelfde als in Indonesië, chaotisch.

Om de chaos een beetje te ontsnappen zijn we de tweede dag naar de Chandragiri hills geweest. Dit is een berg die uitkijkt over kathmandu en de himalaya. Nadat we met de kabelbaan omhoog waren gegaan konden we voor het eerst de Himalaya in het echt bekijken, wat erg indrukwekkend was.

De volgende dag vertrokken we 's ochtends vroeg met de bus naar Pokhara. Vanaf hier kunnen we een bus pakken naar een dorpje in de bergen, waar we onze bergtocht door de Himalaya starten. Pokhara is een compleet andere stad dan Kathmandu, ingericht op toeristen met allerlei leuke winkeltjes en restaurants. In ons hostel komen we veel mensen tegen die ook al gehiked hebben door de Himalaya, erg handig dus om al onze laatste vragen aan te stellen. Verder hebben we hier nog onze laatste spulletjes geregeld, zoals een slaapzak huren. Morgen starten we onze bergtocht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Nel:
    29 oktober 2018
    Leuk verhaal,mooi dat uitzicht.Spannend jullie bergtocht maar wel weer een andere beleving,ik wens jullie heel veel succes en plezier met jullie tocht.Xxxx
  2. O a van Doorn:
    29 oktober 2018
    Dag reiIgers , alweer een andere beleving van jullie, leuk om te lezen, en hopen dat het allemaal goed gaat en geniet van al dat vreemde overal.dank voor jullie mooie uitleg, zo leren we ook nog wat. Tot de volgende keer endoe voorzichtig, ( dT kan alleen oma zeggen) 😄. Tot later.
  3. Rienk:
    29 oktober 2018
    Hoi globetrotters, eindelijk de door jullie al langer gewenste Mount Everest in beeld. Geniet van de trekking. Wij duimen voor goed weer en weinig blaren. Geniet er van!
  4. Monica corona:
    30 oktober 2018
    Oh wat spannend wat jullie nu gaan doen. Heel veel plezier geniet ervan en kijk goed uit😘 mooie foto's
  5. Greetje:
    31 oktober 2018
    Veel succes met jullie trektocht. Wel heeel spannend. En veel plezier!!!!!