Zuid-Bali

23 september 2018 - Ubud, Indonesië

Door; Talitha en Sjoerd

Inmiddels al 1,5 week op Bali. We zijn begonnen aan de zuidkust van Bali in Uluwatu, hier hebben we surflesjes genomen. Na twee lessen hadden we besloten een surfboard te huren en zelf het water in te gaan. De golven zijn veel hoger vergeleken met Nederland. Dit maakt het surfen wel moeilijker en vermoeiend, omdat je telkens moet terugpeddelen door de golven heen. Na 2 uur surfen zijn we dan ook helemaal uitgeput. We kunnen inmiddels wel al golven pakken en blijven staan op ons board.

Verder hebben we in Uluwatu nog een tempel bezocht die aan een klif lag, dit zag er heel tof uit. Bij de tempel leven heel veel apen die door al het toerisme brutaal zijn geworden. Zo is Talitha d'r zonnebril afgepakt door een aapje terwijl die op haar hoofd zat! Gelukkig was dit maar een zonnebril, een andere vrouw had minder geluk. Haar smartphone werd afgepakt door een aapje.

Ook hebben we geluncht met hele verse vis op een lokale vismarkt. De vissers verkopen daar hun zojuist vers gevangen vis, die je daarna bij een restaurant ernaast klaar kan laten maken. Een beetje rijst, groente, en een drankje erbij en je hebt een prima maaltijd.

Op Bali is alles makkelijk te bereiken met een scooter. Het verkeer is wel erg chaotisch, daarom hebben we besloten één scooter met z'n tweeën te huren omdat we met twee scooters elkaar telkens kwijt raakten in het verkeer 😅. Iedereen toerert hier ook naar elkaar in het verkeer. Dit was even wennen in het begin, maar we hebben nu redelijk door hoe het verkeer hier werkt. Spiegels? Overbodig denken indonesiërs. Als je iemand in haalt dan toeter je gewoon, die persoon weet dan dat hij ingehaald wordt en gaat ietsjes opzij. Wij toeteren er daarom ook lekker op los.

Gisteren zijn we aangekomen in Ubud, onze eerste bestemming in Bali die niet aan het strand ligt. Na alle hostels en guesthouses waren we toe aan een wat luxer verblijf, dus zitten we nu voor 4 nachten in een villa met privé zwembad en bubbelbad.

PS: Bedankt voor alle leuke en lieve reacties! We lezen ze elke keer en vinden het leuk dat er zoveel mensen meelezen.

1. Ed en deborah:
    23 september 2018
    Wauw wat een avontuur, en wat hebben wij gelachen om die aapjes,😂 surfen vindt ik ook echt super cool om ooit een keer te doen, reis en geniet veder ik blijf jullie achtervolgen🤣😎
  2. Marjolein:
    heerlijk genieten dus!!
    En al aangepast aan het Indonsische tempo, zo te zien en te lezen!
  3. Nel:
    23 september 2018
    Heerlijk en wat een avontuur,grappig van die brutale apen ,ik zie dat dan helemaal voor mij.Super resort waar jullie verblijven,heerlijk even genieten van alle luxe.Geniet lekker verder.xxx
  4. Edgar:
    23 september 2018
    Wow wat leuk alle belevenissen dat jullie saampjes meemaken. Lekkere levensgenieters. Geniet er lekker verder van. Love you 😘😘😘
  5. Greetje:
    24 september 2018
    Woorden schieten te kort om op alles te kunnen reageren wat jullie allemaal mee maken. Het klinkt weer geweldig ! Leuk ook dat jullie zoveel met ons willen delen. Ik miste alleen deze keer wat foto's. Of is het fototoestel ook door de aapjes in beslag genomen😉. In gedachten zie ik wel het een en ander voor mij . Ga lekker verder met genieten, en met goed op elkaar. Maar dat d oen jullie wel lees ik tussen de regels door.
  6. Monica corona:
    24 september 2018
    Leuk verhaal weer dank je wel. Fijn dat jullie zo genieten. Diego en linde vertelde aldat die sporen zo brutaal zijn. Er was toen ook een mevrouw bij wie haar goede bril was afgepakt en volgens was Diego zijn water afgepakt. Leuk dat jullie surfen. En jullie inderdaad wel al wat gewend aan het leven daar. Nu in een lekker luxe villa heerlijk geniet ervan en kijk uit naar jullie nieuwe verhaal. Mooie foto's. Dikke kus x
  7. O a van Doorn:
    28 september 2018
    Wat prachtig om al die verhalen te lezen van jullie en zo ver weg.die opkomende zon zo mooi. Maar....de zonsOndergang in Noordwijk is ook heel mooi hoor !geniet van alles en dank voor jullie berichtjes, liefs van Oma van Doorn.