Bali deel 2 (Oost-Bali)

30 september 2018 - Gili Air, Indonesië

Door; Talitha

Tijdens onze taxirit van Canggu naar Ubud zijn we onderweg gestopt bij een koffie plantage. Hier kregen we een rondleiding, probeerden we verschillende zelfgemaakte theetjes en hebben we de duurste koffie ter wereld gedronken, kopi luwak. Deze koffie wordt gemaakt van koffiebonen die uitgepoept worden door de luwak, een beest dat leeft in Indonesië en koffiebonen gevoerd wordt.

In onze villa in Ubud hebben we heerlijk genoten van alle luxe, zoals allerlei lekkere zeepjes en cremétjes in de badkamer, en elke dag een schone kamer. Vooral nu we aan het backpacken zijn waarderen we dit soort dingen heel erg.

Zoals gewoonlijk hebben we ook in Ubud een scooter gehuurd, dit was de eerste scooter die echt lekker reed. De eerste dag hebben we twee watervallen bezocht waar we ook konden zwemmen. Voor dit soort uitstapjes hebben we hele handige dingen meegenomen uit Nederland, zoals een Go pro en een dry bag. Maar die waren wij natuurlijk weer vergeten in het hotel. Die avond hebben we bij een vegan buffet gegeten voor maar €3,17 pp, inmiddels zijn we wel al gewend aan dit soort lage prijzen. We zijn de tweede dag voor het eerst sinds vier weken naar de gym geweest, en in de avond een meditatielesje genomen. We vonden deze meditatie (healing meditation) tegenvallen, doordat het vooral op je organen gericht is en energie die je ernaar toe kan sturen. Door dit te doen, zou je nooit ziek kunnen worden, hier geloofden we allebei niet echt in. De laatste dag hebben we nog een fietstour gedaan langs rijstvelden.

Na Ubud zijn we naar Amed gegaan, een kustplaatsje in het oosten van Bali. Sjoerd heeft hier zijn duik brevet gehaald tijdens een cursus van twee dagen. De cursus bestond voornamelijk uit veel duiken maken voor de ervaring. Voordat we aan deze reis begonnen was ik er van overtuigd nooit te gaan duiken, omdat ik het eng vind. Toch wisten hele ervaren en lieve mensen bij de duikschool mij over te halen voor een trydive, die ik tegelijk met Sjoerd zijn eerste duik kon doen. Ik vond en vind het nog steeds eng, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Sjoerd heeft bij andere duiken door een wrak gedoken en schildpadden gezien.

1. Nel:
    30 september 2018
    Hoi Talitha en Sjoerd,wat een mooie droom die werkelijkheid is maken jullie mee en wat is de wereld bijzonder mooi.Super Sjoerd dat je je duik brevet hebt gehaald en wat ongelooflijk trots ben ik op jouw Talitha,ik weet dat je dit niet durfde maar je hebt jezelf overtroffen.Mooi verhaal en foto's weer ik wordt er zo blij van.xxxx
  2. Monica corona:
    2 oktober 2018
    Hoi,
    Wat een avonturen maken jullie mee. Het is leuk dat je dingen meer gaat waarderen die vaak vanzelfsprekend zijn. Merk dat jullie je draai beginnen te vinden.
    En wat mama zegt taliths je mag trots zijn op jezelf dat je toch geprobeerd heb het duiken maar ik begrijp je angst wel. Sjoerd hartsikke leuk voor jou dat je wel je brevet heb.
    Mooie foto's weer. En hoop dat jullie geen last gaan krijgen van aardbevingen......
    Dikke kus xxxx
  3. Greetje:
    5 oktober 2018
    Ohhh. Wat is het daar schitterend zeg!!!!!gefeliciteerd met je duikbrevet Sjoerd!!! Goede reis verder. Ps staat je goed dat baardje Sjoerd. Lekkjer makkelijk He!!!!. Hihi😁
  4. Kim en David:
    7 oktober 2018
    Hallo Sjoerd en Talitha, wat een super toffe en mooie verhalen!! Jullie maken echt een geweldige reis om nooit te vergeten! Geniet er lekker van samen!! En Talitha, super knap dat je toch bent gaan duiken! Dikke kussen van Daaf en mij!